Om oss

60

Terminalen har genom förtroende från våra uppdragsgivare utvecklats till att bli ett av Norrlands ledande företag inom HR-området. Ett förtroende vi är väldigt rädda om och alltid gör vårt bästa för att uppfylla.

Vi får nästan alla våra uppdrag via rekommendation. Våra uppdragsgivare finns över hela Sverige, representerar de flesta branscher, både tjänstemanna- och kollektivsidan samt både privat och offentlig sektor.

Vi har vårt huvudkontor i Luleå men våra uppdrag utförs på flera orter och i flera länder i Europa med tyngdpunkt på Sverige och Norrland.

VD. Peder Hansson, har drygt tjugo års arbetslivserfarenhet med stor vana av att arbeta internationellt över Europa, Mellan Östern och Afrika (EMEA) samt USA. Han har haft roller som verksamhetschef och ledare med personalansvar i både små lokala och stora multinationella företag.  Peder Hansson är en flitigt anlitad föreläsare gällande att attrahera och rekrytera kompetens.

De verksamhetsområden vi verkar inom kallar vi: “Hitta”, “Bedöma”, “Flytta” och “Utveckla”. Mer om dessa kan du läsa här på vår webbplats.

Vår förmåga att lösa våra kunders utmaningar är också anledningen att vi mottagit priser för våra produkter och vårt arbete.

Terminalens vision är att öka, behålla och förädla den norrländska arbetskraften. Detta gör vi genom våra värderingar som är tillit, kvalitet och långsiktighet.

Terminalen innehar F-skatt och ansvarsförsäkring. Vi tillhör ALMEGA Tjänsteföretagen och har kollektivavtal för våra anställda med fackförbundet UNIONEN.

Välkommen att kontakta oss genom vår växel på 077-410 20 60 eller Peder Hansson direkt på telefon 0730-26 80 30, e-post: peder.hansson@terminalen.nu.